top of page
Zoeken
  • Pieter van Gendt voor La Cadena

Salons en Doelgroepen


Salons en doelgroepen

Om elke soort tango, open/gesloten, Neo/Non/Traditioneel, beginners/ervaren/die-hards en combinaties te bedienen, geeft Karin Venverloo van Cheek2Cheek verschillende soorten salons in haar Danswerkplaats.

Optreden Michelle & Joachim tijdens de eerste Milonga la Roca in de Danswerkplaats te Amersfoort

Milonga la Roca

'Hoewel in Buenos Aires het open dansen weer opbloeit, dansen de meeste ervaren dansers in Nederland gesloten. Om hen aan te trekken, organiseer ik maandelijks Milonga la Roca met veelal internationaal bekende DJ’s en zuiver traditionele tango.

Belangrijk is, dat er ook een goede flow is. Omdat beginners de navigatie nog niet beheersen, raad ik hen aan een andere salon van mij te bezoeken. Deze salon is voor diehards en dat zijn zij nog niet. Een enkele beginner wordt wel meegenomen in de groep.

Ik probeer mijn cursisten uit de Close Embrace groepen zo snel mogelijk klaar te stomen om mee te doen, door ze navigatie en de etiquette te leren.’

Underground

Karin organiseert nog altijd de salon Underground met Arthur Abel, die dan ook de vaste DJ is. ’Arthur draait dan 30% neo of non tango en 70% traditioneel. Er is een vrij vaste groep, waaronder ook beginners, die ook van alternatieve muziek houdt. Tijdens deze salons wordt meer open en experimenteel gedanst.'

Pop up

'Als de tango agenda leeg is, organiseer ik spontaan, nog geen week tevoren, een salon voor iedereen die toevallig tijd heeft. Met of zonder ervaring. Ik voel me vrij in de keuze van de DJ, en de DJ bepaalt dan het karakter van de salon. Mensen vinden deze opvulling fijn.'

Oefenavond

Een groep ervaren vrijwilligers organiseert oefenavonden.

’De betrokkenheid van ervaren dansers met beginners versterkt de tango gemeenschap.

Deze oefenavonden zijn echte practica, geen salons. Hier wordt geoefend.

Er worden video’s gemaakt en teruggekeken, er wordt feedback gegeven. De flow is ondergeschikt.’

Met het opsplitsen, en soms ook mengen, is het voor elke doelgroep feest bij Karin.

0 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page